WIADOMOŚCI

Red Bull zyskał 12 KM dzięki Totalowi?
Red Bull zyskał 12 KM dzięki Totalowi?
W ostatnim czasie pojawiło się sporo doniesień na temat nowego istotnego czynnika jakim w F1 stało się paliwo.
baner_rbr_v3.jpg
Zdaniem szefa działu ds. silników Renault, Roba White'a dzieje się tak, gdyż wraz z nową erą Formuły 1 producenci musieli od początku wymyślać nową formułę benzyny: „Z silnikami turbo, producenci paliwa rozpoczynali pracę od zera. To dlatego widzimy tak duże skoki osiągów [płynące z paliwa].”

Podczas GP Hiszpanii ekipa Red Bulla po raz kolejny wyraźnie poprawiła osiągi bolidu RB10, co zbiegło się także z dostarczeniem przez Totala nowego paliwa.

Według nieoficjalnych doniesień nowa mieszanka paliwa dała Red Bullowi zastrzyk dodatkowych 12 koni mechanicznych, co wyraźnie poprawiło jej osiągi na prostych. W Barcelonie Nico Rosberg w swoim W05 Hybrid osiągał prędkość 334,5 km/h, podczas gdy Daniel Ricciardo miał „na liczniku” 328,8 km/h.

W Hiszpanii nowe paliwo otrzymał jedynie Red Bull. Pozostałe trzy ekipy korzystające z silników Renault muszą poczekać na nowe paliwo do GP Monako. Zespół Red Bulla uważa, że na prostych nowe paliwo daje około 0,3 sekundy.

„Jeżeli uda nam się zredukować nasz deficyt jeżeli chodzi o moc silnika o 50 procent, będziemy mogli pokonać Mercedesa” miał powiedzieć Christian Horner, szef zespołu Red Bull.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
kokon510

19.05.2014 09:03

0

Zobaczymy jak się Lotus spisze z nowym paliwem,oby wrócili do gry i zaczęli konkretnie punktowac:)


avatar
haris

19.05.2014 09:40

0

było by fajnie gdyby zaostrzyła się rywalizacja na torach między Merca i RBR bo Ferrari to raczej w tym sezonie już nic nie wykombinuje


avatar
KowalAMG

19.05.2014 10:19

0

Pozyjemy zobaczymy Merc ma napewno jakiegos asa w rekawie zeby dorzucić pare sekund do pieca :) wiec za duzo mowia za malo robia , ale tak rbr zrobilo kawal dobrej roboty :))


avatar
renault-rk

19.05.2014 10:50

0

co do Lotusa dowiemy się w monako na ile dobry pakiet aero mają ponieważ silnik tam odgrywa mniejszą rolę niż pakiecik :)


avatar
Michael Schumi

19.05.2014 11:23

0

Christian pozostaje optymistą. W Hiszpanii dali radę, zwłaszcza Vettel, ale wciąż są daleko za Mercedesem. W Monako mogą namieszać, podobnie jak w 2013, gdy zyskali na wyjeździe safety cara.


avatar
saint77

19.05.2014 11:24

0

@4. renault-rk jak kiedyś już ktoś napisał, w Monako pakiet aero ma mniejsze znaczenie niż to czy kierowca rano przed wyścigiem ogoli sobie jajka czy nie:) Tam jest ważny docisk mechaniczny i przyczepność, aero schodzi na daleki plan.


avatar
Nutella_w_pomid

19.05.2014 11:47

0

Najlepiej gdyby wszystkie zespoły miały paliwo z tej samej firmy, żeby nie było potem rozmów, że jedni zyskali na jakiejś tam marce. A tor w Monako choć jest ciekawy to zazwyczaj wyścig jest nudny. Bardzo często ten kto ruszał z PP wygrywał i wyścig, a manewrów wyprzedzania było mało, bo niby gdzie?


avatar
ad78

19.05.2014 13:17

0

co za frajerstwo z firmy total,albo niech dadzą wszystkim takie samo paliwo albo wcale,ale jak zwykle płaczki rbr dostali pierwsi,ale to i tak im nie pomoże bo merc skopie im dupsko w monaco,liczę na hamiltona


avatar
sir maslo

19.05.2014 14:26

0

@kempa napisz ze zmarł jack Brabham


avatar
bod

19.05.2014 15:32

0

9.sir maslo - no, mógłby... , tylko po co drugi raz...


avatar
Rimaro

19.05.2014 16:32

0

@9. sir maslo Na każdym torze są miejsca do wyprzedzania, tylko tutaj kierowca musi z siebie wycisnąć jak najwięcej. Zakręt ósmy - tutaj będzie ważne wyjście z zakrętu, można przez tunel zyskać sporo prędkości przed dohamowaniem przed dziesiątką. Tu można wyprzedzać. Nie zapominając o najwolniejszym zakręcie przy Grand Hotel. Nawet rok temu Sutil pokazał jak po wewnętrznej można na wyjściu zblokować. ;)


avatar
Michael Schumi

19.05.2014 22:35

0

@7 Było wiele ciekawych wyścigów: 2003 (Pole Position miał Ralf, a wyścig wygrał Montoya), 2004 (dużo kraks), 2008 (deszcz, kraksy, neutralizacje), 2010 również był dobry, podobnie 2011 i 2013. Najnudniejszym był chyba wyścig z 2012. Tam kompletnie nic się nie działo. Wyprzedzać można na dohamowaniu na wyjeździe z tunelu (Perez), na nawrocie przy Grand Hotel (Sutil) lub w pierwszym zakręcie (Raikönnen).


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu